Friday, March 4, 2011

Grrrr !

Assalamualaikum.

Petang petang ni sepatutnya aku melepak chill kan diri ini tapi entah macam mana tangan gatal nak merayap kat permukaan muka. Sekali jari jemari halus ini terlanggar bonggol. Wadafish! Jerawat sedang meluaskan penaklukannya terhadap muka aku yang suci ini. Viva lah lu jerawat datang time aku tengah frust menonggeng. Tertonggeng tonggeng aku jadinya. 

Jerawat adalah satu bakteria yang memang merosakkan penampilan seseorang. Tapi ada sesetengah orang nampak manis kalau ada jerawat. Pada yang tak pernah dihingapi jerawat, bersyukurlah anda dan jangan selalu nak mengomel muka tak cukup cantik bagai. Karang Allah SWT tarik balik nikmat baru tahu. 

Orang kata, kalau tension atau putus cinta atau stress, jerawat akan menampakkan diri dia. Betul ke? Aku berpendapat ada betulnya. Sebab bila kau tension, kau akan makan segala benda yang disajikan tanpa fikir kesannya pastu kau jadi serabut sampai jadi malas tahap gaban maka diri jadi tak terurus menyebabkan muka kau berkerut sampai berminyak minyak dan akhirnya wujudlah satu bonggol bernama jerawat.

Benda makan-hormon-hygiene semua bersangkut paut dengan kewujudan jerawat. Apa pun, setakat jerawat yang tumbuh selepas hujan airmata ini takdakhal la weh. Siap kau jerawat, nyah kau dari hidup aku.

p/s ; Manusia tak akan pernah bersyukur selagi tidak ditimpa musibah. Tapi kalau dah di timpa musibah tak bersyukur jugak macam mana?

No comments:

Post a Comment