Wednesday, May 25, 2011

Comfort Zone.

Assalmualaikum,

Weh, apasal aku asyik rasa lapar ek? Hadoi. Nak kata tak baca doa dah baca dah. Siap doa lepas makan sekali aku baca. Beranak pinak agaknya cacing dalam perut aku nih. Gemuk tak jugak. Tak bersyukur betei aku ni. Gemuk betul betul kang padan muka. Okay, aku nak berisi sikit. Kasi up sikit. 50kg pun okay lah.

Comfort zone ni semua orang ada. Kenapa intro atas macam tak 'in' dengan perenggan ke dua ni? Hah, abaikan. Aku fail bab bab introduce introduction intro ni. Sambung; comfort zone setiap orang lain lain. Comfort zone dalam entri aku ni bukanlah maksudnya seseorang tu ketinggalan zaman atau pun pemalas nak memajukan diri. Itu comfort zone yang kalau korang tak nak berubah memang tinggal belakang la jawabnya. Contohnya, korang selesa berjalan kaki. Bagi korang, jalan kaki tu best, jimat duit, berangin, senaman badan mahupun mata. Tapi takkan sampai ke tua bangka nak jalan kaki dari KL ke KT. Itu spesis pedajal diri sendiri namanya.


Ini comfort zone yang kalau boleh, korang memang tak nak ubah mahupun mengubah. Nak stay kat takuk yang lama tu (comfort zone). Comfort zone jenis ni dia tak menyusahkan kau mahupun mendajalkan diri sendiri. Katakanlah, aku suka pakai tudung bawal. Selesa dan sopan lagi santun. Kewujudan shawl mahupun tudung ariani tak mampu mengugat keutuhan cinta aku terhadap tudung bawal walau orang lain semua nampak maju atau erti kata lain, fashionista pabila kenakan shawl. Disebabkan aku rasa aku cun pakai tudung bawal plus aku selesa, persetankan semua shawl serta tudung ariani ke ekin siapa siapa lagi tuh. Haaaa, itu contoh comfort zone yang tak merugikan kau malah tak menyebabkan kau kena reject dengan mak mentua.


Lain orang lain comfort zone dia. Kalau lelaki, yang aku perasan, fesyen rambut dorang. Jangan tak tahu kalau fesyen rambut bentuk 'M' masih wujud lagi zaman sekarang ni. Kawan aku seorang ni dari dulu sampai sekarang, pesen rambut tu jo haaa. Trademark katanya. Biarlah dia dengan comfort zone dia. Dah nama comfort zone, tak rugikan dia malahan orang lain.


Kalau aku, aku sanggup turun dari tingkat 26 sampai tingkat 1 semata mata untuk comfort zone aku. Aku sanggup berlari lari anak balik ke hostel, sanggup tahan sampai rumah, sampai tunggu semata mata untuk comfort zone aku. Nak tau apa comfort zone aku apa? Jamban cangkung. Ya, jamban cangkung adalah comfort zone aku.  Untuk jamban cangkung, aku sanggup turun sampai tingkat 1 sebab toilet kat tingkat 26 berderet orang beratur tunggu turn. Aku boleh je tunggu tapi bila sampai turn aku nanti, mesti aku rasa tak best sebab berderet tunggu kat luar. So aku sanggup turun. Yeah, hidup jamban cangkung!





P/s; Ewww kan comfort zone aku? Tapi tak yah malu, aku tau korang pun macam aku kan? Prefer cangkung dari duduk. Tak yah nak malu sangat ah. So what's your comfort zone?

2 comments:

  1. haha..comfort zone saya cakap and gelak kuat2..boleh tak macam tu??saya rasa puas bila xpyh nak cover2...tp perempuan xelok cakap kuat2, org2 tua ckp laa...haha..tp peduli apakan, "ada aku kesah"..:p

    ReplyDelete
  2. Boleh je mcm tu. Tapi for sure, as time goes by, ckp and gelak kuat2 tu akan beransur ckp and gelak manja2....dengan suami. Kekekeke :P

    ReplyDelete