Tuesday, May 24, 2011

Influence.

Assalamualaikum,



Orang nak ada belog, ekau pun sama yop nak berbeloging bagai. Orang ada DSLR, kome pun nak ada DSLR, orang ada sugarglider, hang pun sama nak. Cubalah jangan nak ikut orang sangat. Be yourself and do what you like the most. Erk, kenapa macam terkena batang hidung aku? Okay fine, aku pun ter'influence' dengan benda benda alah ni semua. Semua orang ada influence masing masing dalam hidup. Aku pasti 50% influence tu datang dari artis atau orang yang fofular yang korang kenal. 50% lagi datang dari kawan atau orang penting dalam hidup korang.


Hambik contoh lah kan. Macam suatu ketika dulu pernah ada satu influence datangnya dari seorang pemain bola sepak (aku malas nak buat research siapa orang tu) yang pakai cekak halus yang budak budak pompuan duk pakai tu. Time tu semua laki pakat bela rambut panjang sikit pastu pakat ramai ramai pakai cekak baju jersi bajet cool. Cool habis katanya.


Kalau yang perempuan pulak, selendang atau nama mak datin glamernya, Shawl. Ni pun aku tak sure siapa start dulu (gila malas aku nak research, patut thesis dapat A+++ "jek" -..-), tapi yang pasti selendang pertama tama sekali adalah yang warna hitam tu. Alaaaa yang jenis kain jojet kebendetah nama kain tu aku tak pasti. Lepas shawl tu, perghhhh bertumbuh tumbuh shawl macam macam jenis macam macam nama macam macam brand selepas hujan. Aku sendiri dah lost track trend trend shawl ni. Kadang kadang penat kot nak seksa diri kejar trend ni. Baik aku pakai ikut kesesuaian aku. Dapat apa jew weh kejar trend shawl ni? Glamour? Duit? Kalau duit, aku pun sanggup kejar berkilo kilo gram jauhnya *tibatiba*.


Aku tak tahu siapa start selendang ni dulu tapi yang pasti, aku tahu pasal shawl masa aku kat Uitm dulu. Ada akak senior course aku tu setiap hari dia pakai shawl. Masa tu orang tak teringin kot nak pakai shawl bagai ni. Aku macam tertarik, so aku pun nak try jugak. Muka tak malu mintak pinjam shawl akak tu buat pakai pergi dinner kelas (nak jugak tuh, ter'influence' katanya).


Sekarang trend Wayfarer dan Frogskin meletus letus. Influence dari siapa? Opkos dari retis barat. Yang wayfarer ni aku ter'influence' jugak nak beli. Baru nampak ohsemm habis kalau pakai jalan tengah panas. Entah ntah nampak noob -,,-'. Pasti trend ntah hape kebendetah fixie dan Lomo bagai.


Okay yang tu kalau follow retis retis lah. Kalau dari segi kawan atau orang penting dalam hidup korang.? Demmm yang part ni aku kena emo sikit sebab my biggest influence at the moment is my bekas kekasih gelap. Kenapa kekasih gelap? Sebab dia gelap sikit dari aku. Okay tipu, tak ada kena mengena. Yup, my exie boyfie eeeeeeee. 


Tak terkira banyak influence dia dalam hidup aku. Contoh lah, aku dulu bukanlah kaki wayang mahupun kaki goyang tapi dia punya power kuat atas aku sampai aku jadi kaki wayang. Semua cerita latest kat wayang kalau boleh nak pergi tengok. Dulu aku tak pandai sangat tengok cerita action tapi sejak first date kitorang tengok G.I Joe, terus aku macam ketagih cerita action. Dulu aku mana layan drama series berunsurkan vampire ke prison ke, tapi sejak dia selalu tengok cerita tu, aku sekarang jadi peminat cerita jenis macam tu.


Tengok emosi tak? Okay aku masih boleh kawal emosi. Good. Sambung; dulu aku mana ingat sangat nak baca doa dan basuh kaki sebelum tidur, tapi sejak tiap kali nak tidur, dia selalu tanya " dah buat 5 perkara sebelum tidur? ", benda yang dulu aku pandang ringan dah jadi kebiasaan setiap kali nak tidur. Dulu aku mana nak heran sangat dengan negeri dia. Sumpah, dalam banyak tempat, negeri dia aku paling tak terfikir, terlintas, terpassing by ke hape dalam otak aku. Tapi sejak dia hadir (emosi), negeri dia paling paling aku nak jejak kaki. Tapi tu semua dulu sebab tu banyak perkataan dulu dalam entri ni. Sekarang? Entah lah. Sebelum emosi datang berkapal kapal, baik aku stop sampai sini.



Kthxbai. *sambung tengok Vampire Diaries*


Video nih aku dedicate untuk semua semua yang suka stalk ex korang. Aku pun stalk tapi sejak remove dia dari friendlist, aku dah tak stalk. Lama lama, aku macam dah tak kisah kot pasal dia. Kot? -__-'



p/s; Oh tak sabar nak pergi holiday lagi ^^

2 comments:

  1. influence??well...me neither...terinfluence dengan surrounding bagai..haha...expecially pasal fashion!tp bukan untuk kejar gamour ok..take it from the positif side...bukan untuk glamour tp untuk kepuasan mungkin!!!heee:))

    ReplyDelete
  2. Yup, certain untuk kepuasan diri sendiri :)

    ReplyDelete