Sunday, April 24, 2011

Diskriminasi.

Assalamualaikum,

Jam menunjukkan 02.24 *bunyi cengkerik* dan aku masih tak tidur lagi even penat berjalan membeli belah tingkap di Sungai Wang dengan member cun lepas habis kerja (kantoi!?) sambil makan Wafret Twins Cloud 9 juga ditemani iringan musik yang mengasyikkan dari koleksi lagu lagu Taylor Swift (kantoi peminat Taylor Swift) dan jari jemari yang tak berapa nak runcing laju menaip sambil bebola mata aku dan juga kau, ya bebola mata kau bergerak dari kiri ke kanan, kiri ke kanan sampai dah nak naik juling tapi masih meneruskan pembacaan tanpa henti sebab anda nak tahu apa yang aku cuba sampaikan ni hingga ke penghujung noktah tetapi aku tak jumpa mana noktah dalam banyak banyak huruf di keyboard Laptop aku ni sesungguhnya mata aku sedang melilau mencari akhirnya jumpa jugak. Terima kasih kerana anda berjaya membaca dalam 00.09 saat. Tahniah!

Intro yang agak memeningkan kepala disitu ya. Dah lah korang korang semua serabut nak exam, boleh pulak aku buat intro macam Haram J. Apa apa pun, Good luck! (sempat tu). Dah berusaha yang terbaik jangan lupa berdoa serta bertawakal kepada Allah SWT. 

Tepat jam 18.00 pm (actually, 17.58 pm), aku dah melangkah dengan lajunya dari kawasan yang penuh dengan komputer dan telefon dan menuju ke Bus stop. Sebenarnya member cun ajak aku berpeleseran jap dekat Sungai Wang. Katanya dah lama tak jenguk Sungai Wang (apakah?). Instead of taking the LRT like usual, we decided to take a bus. Whaaaaaaattttttt? A bus? Jap jap, aku tak diskriminasi okay. Kau bagi aku nak beca pun aku tak kisah. Maka, naik la dua awek hot ke dalam bus itu yang dipenuhi dengan warga asing serta bangsa asing yang berlatarbelakang soundtrack lagu asing. Sumpah aku rasa macam sedang melancong ke Sri Lanka (jahat kan aku?). Patutlah ada certain orang tak suka naik bus. Lagi sanggup berhimpit dalam LRT. Kalau aku, sekali sekala naik untuk round round KL kira dah okay lah. Kalau selalu, mask penutup hidung dan mulut akan ku bawa ke mana mana (read ; sarcasm).


Sepanjang dalam bus tu, aku tengok ramai gila, LIKE raaaammmmaaaaaiiiiiiii gilaaaaaaaaaaa budak budak baru nak UP hanging around Pavi. Kalau KLCC penuh dengan warga asing time cuti umum, Pavi penuh dengan budak budak sekolah berdiri atau duduk tanpa buat apa. Tanpa hala tuju. Jap jap, aku tak diskriminasi okay. Mungkin dorang ada agenda sendiri macam nak cari awek/pakwe, tunggu awek,/pakwe ,cari barang untuk awek/pakwe atau memang tak ada agenda langsung. Kalau time aku dulu, jenguk KLCC sebulan sekali pun payah kau tahu. Gila jealous dengan budak budak zaman sekarang.

Bus yang separuh abad (aku tipu) tu meredah kesesakan lalu lintas dan stop betul betul depan Lot 10. Kat situ memang pack gilaaaaaaaaa macam ada Justin Bieber tengah nak lintas jalan sebab ada abang abang polis traffic tengah kawal lalu lintas dan manusia manusia yang memegang sepanduk hape ntah aku tak perasaan. Ramai orang sanggup berhenti untuk tengok mogok apakah yang sedang berlangsung di depan Maybank itu. Aku tak nak ambil port benda benda macam tu. Jap jap, aku tak diskriminasi okay. Cuma aku bukan jenis nak melibatkan diri dengan benda yang melibatkan ramai orang dan ramai pihak. It's not my issue therefore it's not my problem.

Fuhh, dah masuk Sungai Wang boleh tarik napas legawww ciket. Penat tau I nak kena harungi jutaan peminat manusia sebelum boleh masuk Sungai Wang. I bukan apa, I tak suka lah nak berselisih bahu dengan orang bukan muhrim plus siap dengan bau macam macam. Paaaannnggg!. Gedik sangat okay. Sungguh aku bukan perempuan gedik. Dalam pada aku duk usha usha kat dalam Sungai Wang tu, aku ternampak sorang awek ni. Fuuyyyyooooooooooooo, sebelah kaki dia, dia tattoo penuh pastukan dia tindik pipi dia or to be exact, dia tindik lesung pipit dia. I'm like double fuyyyooooooooooooooooo macam tut tut tut. Jap jap, aku tak diskriminasi okay. Aku just kagum dengan her dare-to-be-different style. That's what she choose to be and she's comfortable with it. Although some people will look at her and give this smirk look, she just don't care. Orang akan ingat dia jenis perempuan yang sekian sekian sekian tapi we'll never know who's she really are until we get to know her.

Setelah berpenat lelah berjalan non-stop (gila tak?) sampai aku sakit tumit dan sakit pinggang dan jumpa barang yang member cun tu nak, kotirang pun ambil keputusan untuk balik rumah. Ya aku tahu, aku typo tapi aku malas nak backspace. Sampai sampai rumah, opkos aku on FB sebab FB aku dah set sebagai homepage aku (pathethic kan?) dan aku ternampak satu friend share 1 artikel bertajuk " puas hati aku . . .(aku benci orang kelantan dengan terengganu) ". Wooooaaaahhhhhh, gila berani buat statement macam tu. Memang ada kawan kawan aku tak kira laki ke perempuan ada sifat tak suka kat orang pantai timur ni sebabkan penah dipermainkan atau pernah disabotaj oleh mereka mereka. Tapi bukan semua macam tu. Just kita tak bernasib baik sebab bertemu dengan orang yang jahat dalam hidup kita dan kebetulan orang yang jahat tu berasal dari sana. Jap jap aku tak diskriminasi okay dan tak menyebelahi mana mana pihak.


Haha, jahat. Tak baik tau. Monolog dalaman takpe - Tumblr


What I'm trying to say here, jangan lah diskriminasi terhadap sesiapa pun tak kira lah perempuan, lelaki, Cina, India, Melayu, budak bawah umur, Mat rempit, Minah Tattoo, Oghe Kelate,Orang Nogori , kaya , miskin, pandai, tak berapa pandai , kacak, hodoh dan lain lain (tak ada idea). Kasta kasta macam tu tak melambangkan apa apa. Sebab semua orang sameeeee jeeeeeee. Lu pikir la sendiri. Cheers!


p/s ; Peringatan untuk diri sendiri. Jangan memilih sangat kelak orang memilih milih kat kita.

1 comment: