Wednesday, April 6, 2011

Makan.

Assalamualaikum.

Akhirnya percutian yang dirancang berjaya dilaksanakan. Berjaya jugak meloloskan diri dari KL yang berhabuk hasap dan menjakuzikan diri ke Penang. What? Penang je pun. Yeah yeah I know but hey at least they have beaches plus free accommodation (Hostel USM). For first timer yang nak pergi tengok beach memang aku super  teruja sangat tahap dewa dewi teruja sampai tourist guide a.k.a boyfie member boleh cakap, " Sabar eh, nanti kita pergi pantai ". Argh! aku tak kisah tak peduli yang penting aku dapat merendamkan kaki dalam air laut.

Okay enough about kejakunan aku terhadap pantai. Aku sebenarnya nak mengomel pasal satu kedai makan yang merupakan tempat paling sesuai bagi mereka mereka yang memang nak mengemukkan badan macam aku ni. It's like all-you-can-eat restaurant. Aku baru tahu akan kewujudan restaurant ni sebab boyfie member tu ajak. Plus restaurant ni tak ada kat tempat yang senang nak aku jejak so aku memang tak tahu kewujudan kedai makan ni.


Aku pernah pergi kedai makan jenis buffet kat Times Square tapi yang tu tak berapa menarik sangat. Yang kedai makan ni memang aku eksaited tahap tinggi. Selalu tengok kat drama drama sambil telan liur je but this time, aku dapat berangan sekejap >.<



Seoul Garden - Googlestien


Your choices of food - Googlestein

Sila amik berpinggan pinggan ye - Googlestein
 
Bakat memasak anda bakal terserlah - Googlestein

Taraaaaa, Seoul Garden!.Memang best tempat ni. Sumpah aku makan banyak gila sampai perut macam pregnant 10bulan (Sila baca ; hiperbola). Aku pergi melantakkan diri aku dengan makanan korea ni kat Plaza Gurney. What? Korean food? Don't worry, no pork or some sort of like that. They served mostly beef and seafood (read; scream!). Aku pengemar seafood especially udang. Alhamdulillah tak ada alergi dengan udang so aku rembat udang berpinggan pinggan. HAHA.

Harga per person ada beza on weekday and weekend. Kalau anda student, ada student's price which is below RM20 (read; scream louder on top of your lung!). But wait, I just googled it, it seems that the pricing beza beza kat satu tempat dengan tempat lain. Dalam bahasa ekonomi, diskriminasi harga wujud disebabkan tempat. So for more info, please visit their official website.

In terms of foods, from starter to dessert, semuanya best best. Since it's buffet, mentekedarah la aku dengan bermacam jenis makanan. Kalau hari hari macam ni, aku memang dapat capai target berat badan 50kg. Ngeh -__-'.

Pada siapa yang rasa hari ini, hari "aku nak makan puas puas sampai lebam sampai kejung", sila sila lah jemput masuk Seoul Garden. Selamat makan (sila baca; aku lapar sangat sekarang ni!)



p/s ; Alhamdulillah, akhirnya keindahan alam yang aku teringin sangat nak tengok, nak jejak termakbul pada 1 April 2011 :)

No comments:

Post a Comment