Monday, April 25, 2011

Emo.

Assalamualaikum,



Entri untuk kali ni emo sikit seperti kebiasaan. Kalau tak suka baca, sila gerak mouse tuju ke bahagian atas kanan dan click tanda X. Emosi aku meletus untuk kesekian kalinya. Sukar dibendung disebabkan kerinduan yang agak mengaung dalamnya. 

I cried myself to sleep last night. This time was really like mencurah curah tak tertahan. The last time aku menangis teruk time break up about 5 months ago. What? It's already 5 months but still, aku tak move on sepenuhnya lagi.

It all happened when I watched this video kat satu blog ni, Terfaktab. Tajuk video ni " Strangers, again. " yang menceritakan stages dalam relationship. I've been thru all the phase and somehow it's reminds me to what had happen. Semuanya seolah olah flashback terhadap hubungan aku dengan dia dan tanpa sedar aku mengalirkan air mata. At that particular moment, there's many " what could have been " and what ifs " rushing thru my mind.

Some people will say ;

" Hek eleh, putus cinta je kot, tak yah lah emosi sangat ", 
" Minah ni jiwang kot, banyak lagi laki kat luar sana, LOL ",
" Pathetic ",

Ayat yang aku paling makan dalam dari video tu, " whether it is taking each other for granted or people changing over time, the bottom line is, someone's stop trying. " That's what makes the relationship end. Someone's stop trying and that someone adalah dia.

Seumur hidup aku, ini kali kedua aku sedih teruk sangat dan kedua duanya adalah kerana lelaki. Kematian arwah ayah aku memberi impak paling besar dalam hidup aku. Seolah olah seluruh hidup aku di hujung nyawa tatkala mendengar berita sedih itu. Penyesalan yang teramat menjengah ruang hati dan kotak fikiran aku. Aku menyesal kerana tak menghargai lelaki pertama dalam hidup aku yang begitu susah payah membesarkan kami adik beradik. Semenjak itu, aku belajar untuk menghargai segala apa yang Allah telah tentukan dalam hidup aku.


Aku selalu mengeluh sebab aku selalu kena ejek dengan budak lelaki kat sekolah. Aku tak dilahirkan dengan rupa paras yang cantik serta kulit muka yang gebu. Aku selalu memberontak sebab aku dikongkong dari berjumpa dengan kawan kawan pada hujung minggu. Hidup aku hanyalah rumah-sekolah-rumah-sekolah. Aku selalu mengadu sebab duit belanja kat sekolah sikit, nak beli makanan banyak pun tak cukup.


Tapi sejak arwah ayah pergi, segala segalanya jelas di mata aku. Setiap kejadian mesti ada sebab. Apa yang aku selalu mengeluh, memberontak dan mengadu tu sebenarnya berniat untuk protect aku dari lalai dan leka.


Aku berjanji dengan diri sendiri yang aku akan hargai apa saja yang telah ditentukan dalam hidup dan pada ketika itu, aku menghargai mak aku dan made a promise to myself that I'll make our life better. Hidup aku belajar belajar belajar. Aku ada la jugak jatuh cinta sana sini tapi tu semua setakat senyap senyap atau setakat bertepuk sebelah tangan.


Segala yang pernah jadi dalam hidup aku membuatkan aku pegang teguh prinsip hidup aku. Saat itu, aku nak habiskan Degree aku dengan result yang gempak. Bukan untuk sesiapa tapi untuk aku dan untuk mak aku. Orang yang paling paling aku nak bahagiakan adalah mak.


Tapi rancangan Tuhan kita tak tahu. Di saat kau betul betul dah rasa hidup kau according to plan, something happen. I fell in love. Aku tak boleh melawan gelisah hati aku bila seorang lelaki yang aku suka senyap senyap (crush) meluahkan rasa hati dia. Benteng serta prinsip prinsip selama ni aku bina dan pegang, runtuh semata mata kerana seorang lelaki. Tak, aku tak menyesal.


Selama ni hidup aku pudar tapi sejak ada dia, sinar tu lebih sikit. Rasa bahagia yang aku tak pernah rasa  macam perasaan tu precious sangat. Aku menghargai dia teramat. Tapi sayang, aku leka dengan permainan duniawi. Hanyut.


Sekali lagi, orang yang sangat sangat aku sayangi pergi meninggalkan aku. Sedih tu tak payah cakap lah. Bagai nak rak kot menangis. Toleh sana teringat, toleh sini teringat. Dengar lagu lagu yang penah dia dedicate untuk aku, air mata ni memang nak mengalir je. Kalau depan mak tu, tiba tiba ada lagu touching, aku tahan air mata kot. I never thought I will do such thing.


You're so lucky boy because you've made me fell in love and you ripped my heart apart. I gave you my heart for you to keep and care but boy, you hurt that fragile little thing. All my dreams about you and me went down the drains along with my pieces of fragile heart. 


Thanks for showed me that love is heaven but can hurt like hell.
Thanks for showed me that nothing last forever.
Thanks for showed me that people change.
Thanks for showed me that ego worth more than love.

Most importantly,

Thanks for giving me the chance to love and being loved in return, the most amazing thing ever happen in my life is you just like I always told you.


Sekali lagi, aku harap aku kuat. Aku harap aku tak leka dan lebih pentingkan diri sendiri dari orang lain. Tuhan tu Maha Adil. Setiap kejadian yang dia tentukan tu pasti ada hikmah yang menanti. Lambat atau cepat saja penentu. Sabar dan teruskan hidup.


p/s ;  Sampai ke saat ini, asal aku dengar lagu " Perpisahan ini " - 1st Edition feat. Aizat Amdan je air mata aku tak boleh nak tahan. Rasa macam nak putar lagu tu banyak banyak kali sampai bila aku dengar aku tak menangis dah.

No comments:

Post a Comment